Søk i denne bloggen

Følgere

mandag

Kunsten å begrense seg!


Det er enkelt å så og det blir lett for mye av det gode. Det er jo så mye som frister når det er så mye fint å finne i frøhyllene og på nettet.Men ettersom tiden går og det spirer og gror skal det prikles og pottes om og så blir det en smule trangt om plassen!Her hos meg er vinduskarmene stort sett opptatt! Der står pelargoniene! Så frøplantene har fått sitt eget rom.Det er ikke noe stort rom så det begrenser seg der også.Hvorfor er det så vanskelig å lære seg at noen frø i en potte etter en stund blir til veldig mange potter?Er det hagegalskap kanskje? Om ikke lenge tar jeg med det som tåler en støyt ned i drivhuset. Har fått spadd meg vei så nå er det mulig å komme seg inn der. Tar sjansen på at eventuelle kuldegrader nå ikke blir verre enn at det som står der overlever!

6 kommentarer:

Rebekka sa...

Ja det skjønner jeg godt. Det er jo så vanvittig masse fine blomster.
Tror moren min lider av den samme frøgalskapen, men det drar jo jeg nytte av :o)
Ha en flott uke.

Madam Bæk sa...

Hvem lider ikke af frøgalskab?? Jeg spørger bare. Det er jo en dejlig afslappet hobby, hvis man ellers har tid til det.

Ha' en dejlig dag :-)

stallnilsen sa...

Haha, må flire,:O))) ser dattra mi allerede har svart før mæ, ja, æ sår alt før mye, har ennu ikke fått priklet alt, og men det e jo så fristende og så masse , så du er ikke aleine om å så før mye:)

Lisbeth :)

Roser og Patina sa...

Jeg lider også av frøgalskap:) Heldigvis er det mange sorter sommerblomster som kan såes direkte ute på våren og mange stauder kan også settes ut.Nå har jeg plantet ut stemor og fioler,så det ble litt plass til å prikle nye planter:)NYdelige bilder du har satt sammen.
Koselig blogg:) har lagt meg som følger.Klem Ellen.

hageglad sa...

Takk for hyggelige hilsener.Og så artig med hilsen fra både mor og datter! Godt å få støtte av andre med den samme galskapen! Ha en fin uke alle sammen! Hege

Thelma Louise sa...

haha..ja du sier noe..kunsten å begrense seg...hva er egentlig det for noe ????? tjhii

Men jeg har faktisk lært litt...å begrense meg...har hatt mange prosjekter jeg ikke har fått til..og jeg har gått på med ny giv år etter år og like mislykka har det blitt.:-) nå er det bare pellisene mine som venter på å komme ut..men også de er ganske så mislykka i år..jeg tok de frem alt for tidlig...så de har mange lange tynne skudd...stått i for dårlig lys..i dag satte jeg de på den vante hedersplassen, og kutta de masse ned...så får vi håpe de kommer seg..)

En fin dag til deg.)